From Hazor to Palmer: a Bowling Champion! Presenting: Akiva Harris

Tzevet Limud (Education staff) member Akiva Harris reminisces about his teenage bowling days in the small town of Hazor, in the Upper Galil north of Yam Kineret.  in this vignette, he makes a connection over time and space, between Hazor all the way across 5520 miles to…last night in downtown Palmer! Enjoy his account using your Meah Milim (100 Hebrew Words) plus…morfix.com or your favorite Hebrew/English dictionary.

על זה לא תשמעו בתקשורת! שתפו בכל הכוח! אל תתנו לערוצי התקשורת לשלוט בשיח הציבורי!

מי ידע שכך יהיה…
אי שם בשנות ה90 המאוחרות ותחילת שנות ה2000, כשהיינו רוצים לצאת בערב ולעשות משהו, בחצור הגלילית, העיר הצפונית בה גדלתי לא היו הרבה אפשרויות בילוי.
אחד הזמנים האהובים עליי היה הרגע בו השאלה הנצחית והכה חשובה נשאלה: אז מה עושים הערב?
בגדול זה נע בין לנגן על גיטרה באיזו מדשאה או ללכת לטבול בירדן.
כשחשבנו להתפרע ולהוציא קצת כסף אז האפשרויות גדלו ויצאנו לקנות באגט.
אך היציאה המושקעת ביותר, היתה ללא ספק – ערב באולינג. הצריך התארגנות רכבים, כמה שקלים, תיאומים, ויכוחים מי מוציא רכב, מי נוסע עם מי, מישהו שנעלב, מישהו שמעליב, ועוד כהנה וכהנה.
*היתה גם אפשרות לשלב בין הדברים, לצאת לבאולינג ואז לחזור לפארק ולנגן על גיטרה וכו.
במהלך חיי שיחקתי לא מעט והייתי גם די סביר, כזה שמפיל בקבוקים, מידי פעם סטרייקים, ספיירים ואפילו פעם גירדתי את ה160 נקודות.
תמיד חשבתי שפרק זה של חיי מאחוריי.
עד היום.
גם בימים אלו אני נמצא בפריפריה צפונית, אמנם ביבשת אחרת, אך הקונספט דומה רק שכאן אין לי אפשרות לאכול באגט בחוץ בגלל הכשרות…
למרבה הפלא, גם כאן יש באולינג, אך לא סתם, אלא מסתבר שכאן פותחה הגרסה המודרנית של המשחק עתיק היומין הזה (התחיל במצרים העתיקה לפני כמה אלפי שנים בגרסה אחרת).
כחלק מהיסטורית המקום, החליטו לשמר את הגרסה הראשונה של המשחק המודרני – הבקבוקים כאן צרים יותר, הכדורים כאן קטנים יותר והריח כאן הוא של שנות ה70.
מסתבר שלהגיע ליותר מ75 נקודות כאן זה לא פשוט, ול90 זה כבר מקצועיות.
וכך, שעות אימון רבות כנער השתלמו להן, והנה היום אני ניצב, כבקבוק בין בקבוקים, וזכיתי במקום הראשון במשחק הבאולינג!
בתמונה אתם יכולים לראות את הבקבוק שקיבלתי כפרס על הזכיה במשחק (כנראה אשאיר אותו כאן, בכל זאת, כבד).


Categories: Limud
Share: